12-13 marca w Sheraton Warsaw Hotel odbył się AI & Big Data Congress. Dzięki dużej ilości use case’ów i krótkich debat, kongres w dynamiczny sposób przedstawił kierunek w jakim zmierza cały świat i podał pragmatyczne przykłady wdrożeń, które mają już swoje zastosowanie w firmach. W tym sezonie duetem dla tego projektu było Forum Nowoczesnej Produkcji. IndustryTech, czyli wydarzenie poruszające zagadnienia automatyzacji produkcji. Połączenie to okazało się świetnym pomysłem, przyciągając podczas dwóch dni wydarzenia  573 osoby.

Uroczyste otwarcie obu projektów poprowadzili Przewodniczący Rad Programowych: Tomasz Motyl wraz z Dariuszem Piotrowskim. Następnie odbyły się debaty i prezentacje, które pokazały jak ważne jest wykorzystanie nowoczesnych technologii np. IoT czy AI w procesie produkcji. Duży nacisk został położony na pozyskiwanie, gromadzenie i analizę danych, w których drzemie duży potencjał. Eksperci podczas debat zastanawiali się również, na ile wizja autonomicznych firm, opartych o sztuczną inteligencję jest możliwa do realizacji. Po rozdzieleniu projektów, ścieżka poświęcona AI & Big Data Congress traktowała o przyszłości i potencjale sztucznej inteligencji. Nie zabrakło też konkretów, czyli m.in. prezentacji, która przedstawiła sposób zmierzenia wartości AI. W formie krótkich, merytorycznych use case’ów uczestnicy mogli wysłuchać inspirujących przykładów wdrożeń rozwiązań technologicznych. ,,Real-time marketing i monetyzacja danych oparte na łączeniu danych banku i operatora telekomunikacyjnego”, tak brzmiał tytuł prezentacji, którą wygłosił Krzysztof Goworek, TUATARA i która spotkała się z uznaniem i zainteresowaniem słuchaczy AI & Big Data Congress. Machine Learning, Silver Marketing, inteligentny chatbot prowadzący loterię czy transformacja cyfrowa w medycynie – to tylko niektóre zagadnienia, które pojawiły się w ramach panelu poświęconego wykorzystaniu AI & Big Data. Rozważania o tym co już zrealizowane i o przyszłości oraz oczekiwaniach nowoczesnego biznesu zakończyły kwestie etyki. Jakie prawa posiada AI, ale też jakie zagrożenia wynikają z korzystania ze sztucznej inteligencji, stanowiły idealny temat do dyskusji. Cały kongres zakończyła rozmowa o nowym rynku pracy, biorąc pod uwagę wirtualny proces pozyskania kandydata do pracy, ale też kompetencje jakie musi posiadać pracownik, który chce w przyszłości otaczać się nowoczesnymi technologiami.

Innowacyjna formuła Round Tables, która już na dobre wpisała się w program kongresu, tym razem również spełniła oczekiwania uczestników, którzy tłumnie zasiedli do okrągłych stołów. Była to idealna okazja do wymiany opinii i doświadczenia. Przy każdym ze stołów uczestnicy i moderator prowadzili  pogłębioną dyskusję na bieżące tematy dotyczące obszarów wokół AI, Big Data, Data Science:

  • Łańcuch dostaw. Co może pójść nie tak – gra symulacyjna
  • Automatyzacja obsługi klienta z użyciem AI: doświadczenia i najlepsze praktyki. Jakich efektów należy oczekiwać? Jak wybrać dostawcę rozwiązań? Jak przygotować klientów, aby pozytywnie odebrali AI?
  • Najważniejsze trendy w przemyśle na rok 2019
  • Dlaczego rok 2018 okazał się przełomowy dla NLP? Jakie możliwości dają nam najnowsze technologie przetwarzania dokumentów i gdzie zostały już wdrożone?
  • Jak skutecznie automatyzować prace biurowe w przemyśle – przykłady i wymiana doświadczeń
  • Jak angażować w ciągłe doskonalenie w czasach niedostatku kadry pracowniczej?
  • Odczarować sztuczną inteligencję – Najczęstsze powody porażki projektów AI
  • Jak wykorzystać chatbota lub voicebota w marketingu, sprzedaży i lead generation? (warsztat inspiracyjny)
  • Sposoby na digitalizacje produkcji, problemy, wyzwania

W roli prelegentów 10. AI & Big Data Congress wystąpili m.in.:

  • Krisztián Brenkus, Auchan Retail
  • Dr Paweł Rzeszuciński, Codewise
  • Krzysztof Blusz, Synerise
  • Bartomiej Rodawski, Grupa Adamed
  • Michał Staśkiewicz, Alphamoon
  • Maciej Maliszewski, K2Bots.AI
  • Maciej Nawrocki, Credit Agricole Bank Polska S.A.
  • Jacek Krajewski, Emplocity

 
Na zakończenie pierwszego dnia konferencji odbyła się Wielka Gala Industry & AI Night, podczas której przyznano nagrody w konkursie “AI Awards”.

Partnerzy 10. AI & Big Data Congress:
Partnerzy Strategiczni: Atende, Biuro Informacji Kredytowej, BIG Biuro Informacji Gospodarczej, Dell Technologies
Partnerzy: Adform, SentiOne, SALESmanago, TUATARA, Abak, PROFESCAPITAL, Gamfi
Partner Technologiczny: UiPath

Zapraszamy do zapoznania się z pełną fotorelacją z 10. AI & Big Data Congress.

Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.