Uroczyste otwarcie obu projektów poprowadzili Przewodniczący Rad Programowych: Tomasz Motyl wraz z Dariuszem Piotrowskim. Następnie odbyły się debaty i prezentacje, które pokazały jak ważne jest wykorzystanie nowoczesnych technologii np. IoT czy AI w procesie produkcji. Duży nacisk został położony na pozyskiwanie, gromadzenie i analizę danych, w których drzemie duży potencjał. Eksperci podczas debat zastanawiali się również, na ile wizja autonomicznych firm, opartych o sztuczną inteligencję jest możliwa do realizacji. Po rozdzieleniu projektów, ścieżka poświęcona AI & Big Data Congress traktowała o przyszłości i potencjale sztucznej inteligencji. Nie zabrakło też konkretów, czyli m.in. prezentacji, która przedstawiła sposób zmierzenia wartości AI. W formie krótkich, merytorycznych use case’ów uczestnicy mogli wysłuchać inspirujących przykładów wdrożeń rozwiązań technologicznych. ,,Real-time marketing i monetyzacja danych oparte na łączeniu danych banku i operatora telekomunikacyjnego”, tak brzmiał tytuł prezentacji, którą wygłosił Krzysztof Goworek, TUATARA i która spotkała się z uznaniem i zainteresowaniem słuchaczy AI & Big Data Congress. Machine Learning, Silver Marketing, inteligentny chatbot prowadzący loterię czy transformacja cyfrowa w medycynie – to tylko niektóre zagadnienia, które pojawiły się w ramach panelu poświęconego wykorzystaniu AI & Big Data. Rozważania o tym co już zrealizowane i o przyszłości oraz oczekiwaniach nowoczesnego biznesu zakończyły kwestie etyki. Jakie prawa posiada AI, ale też jakie zagrożenia wynikają z korzystania ze sztucznej inteligencji, stanowiły idealny temat do dyskusji. Cały kongres zakończyła rozmowa o nowym rynku pracy, biorąc pod uwagę wirtualny proces pozyskania kandydata do pracy, ale też kompetencje jakie musi posiadać pracownik, który chce w przyszłości otaczać się nowoczesnymi technologiami.
Innowacyjna formuła Round Tables, która już na dobre wpisała się w program kongresu, tym razem również spełniła oczekiwania uczestników, którzy tłumnie zasiedli do okrągłych stołów. Była to idealna okazja do wymiany opinii i doświadczenia. Przy każdym ze stołów uczestnicy i moderator prowadzili pogłębioną dyskusję na bieżące tematy dotyczące obszarów wokół AI, Big Data, Data Science:
- Łańcuch dostaw. Co może pójść nie tak – gra symulacyjna
- Automatyzacja obsługi klienta z użyciem AI: doświadczenia i najlepsze praktyki. Jakich efektów należy oczekiwać? Jak wybrać dostawcę rozwiązań? Jak przygotować klientów, aby pozytywnie odebrali AI?
- Najważniejsze trendy w przemyśle na rok 2019
- Dlaczego rok 2018 okazał się przełomowy dla NLP? Jakie możliwości dają nam najnowsze technologie przetwarzania dokumentów i gdzie zostały już wdrożone?
- Jak skutecznie automatyzować prace biurowe w przemyśle – przykłady i wymiana doświadczeń
- Jak angażować w ciągłe doskonalenie w czasach niedostatku kadry pracowniczej?
- Odczarować sztuczną inteligencję – Najczęstsze powody porażki projektów AI
- Jak wykorzystać chatbota lub voicebota w marketingu, sprzedaży i lead generation? (warsztat inspiracyjny)
- Sposoby na digitalizacje produkcji, problemy, wyzwania
W roli prelegentów 10. AI & Big Data Congress wystąpili m.in.:
- Krisztián Brenkus, Auchan Retail
- Dr Paweł Rzeszuciński, Codewise
- Krzysztof Blusz, Synerise
- Bartomiej Rodawski, Grupa Adamed
- Michał Staśkiewicz, Alphamoon
- Maciej Maliszewski, K2Bots.AI
- Maciej Nawrocki, Credit Agricole Bank Polska S.A.
- Jacek Krajewski, Emplocity
Na zakończenie pierwszego dnia konferencji odbyła się Wielka Gala Industry & AI Night, podczas której przyznano nagrody w konkursie “AI Awards”.
Partnerzy 10. AI & Big Data Congress:
Partnerzy Strategiczni: Atende, Biuro Informacji Kredytowej, BIG Biuro Informacji Gospodarczej, Dell Technologies
Partnerzy: Adform, SentiOne, SALESmanago, TUATARA, Abak, PROFESCAPITAL, Gamfi
Partner Technologiczny: UiPath
Zapraszamy do zapoznania się z pełną fotorelacją z 10. AI & Big Data Congress.
Organizatorem wydarzenia jest MMC Polska.